התמודדות עם אובדן ואבל

התמודדות עם אובדן ואבל
בחיים יש אובדנים הכרחיים שאנחנו נתקלים בהם יומיום, מפרידות ועד מוות. באופן טבעי יש לנו נטייה ורצון להתמודד עם אובדן או פרידה בצורה, שתאפשר לנו להמשיך לתפקד, ולא להיסחף ולשקוע לתוך בור עמוק של אבל, שאין ממנו מוצא.

עם זאת, אם לא עיבדנו את האובדן שעברנו, ישנה סכנה שהאבל המודחק ינהל אותנו, וזאת מבלי שנהיה מודעות לכך, ונמשיך לחיות כרגיל כביכול... אבל למעשה נאבד את שמחת החיים, ואת תחושת המשמעות והטעם. בהמשך יש סכנה שנחווה התפרצות פתאומית ומפתיעה של דכאון, חרדה, או בעיות פיזיות שנובעות ממצב של פוסט טראומה.

בתהליך הפסיכודרמטי אנחנו מאפשרות מגע עם הכאב שבתוכנו, במרחב מכיל ומוגן, בו מותר לבטא כל רגש וכל מחשבה. המגע עם הרגש הוא חיוני, מחבר אותנו לכוח החיים שבנו, ומסייע בתהליך ההתאוששות והארגון מחדש של עולמנו הפנימי והחיצוני.

אנו יוצרות דיאלוג מרפא עם חווית האין ועם הריק שנוצר בתוכנו, בעקבות האובדן, באמצעות כלים מעולם הדרמה, כמו כניסה לתפקידים של דמויות מפתח בחיינו, או כלים מעולם הפיסול, הציור והתנועה, המאפשרים לנו להביא לידי ביטוי והמחשה את הרגשות, שעולים בעת אובדן ואבל.

התהליך מאפשר לנו לעבור את כל שלבי האבל, מההכחשה והכעס ועד המיקוח והקבלה. דבר המביא איתו יכולת טובה יותר להתמודד עם הבנת האובדן והבנת מעגל החיים. לא פעם, עיבוד האובדן משנה לעומק את תפיסת החיים שלנו, ופותח לנו הזדמנות ליצירה של  שינוי משמעותי בחיינו.

אם עברת אובדן משמעותי, בתקופה האחרונה או בעבר הרחוק,
אני יכולה לעזור לך בתהליך ההתמודדות עם כל מה שעולה וצף,
וללוות אותך במסע של צמיחה מתוך הכאב.

התהליך מתקיים כסדרת מפגשים שבועיים, בני כשעה כל אחד, בקליניקה בשריגים או בתימורים.

 פגישת היכרות ראשונה הינה ללא תשלום וללא התחייבות.

לפרטים נוספים, בירורים וקביעת פגישה התקשרי אלי לטלפון: 052-2760133 

או כתבי לי למייל: osnath20@gmail.com